Мұрат Әуезов: Тіл мен дінге діл дербестігі арқасында оралдық

    Әңгімелескен

    Гүлбаршын АЙТЖАНБАЙҚЫЗЫ,

    «Еgemen Qazaqstan»

    – Мұрат аға, биыл – Абай жылы. Абайды тануға деген ықылас жыл өткен сайын артып келеді. Қоғам дамуы­ның эволюциясы бойынша Абай қазақ тарихына көшпенділер өрке­ниетінің аманаты болып енді. Абай заманынан кейін қазақ көшпенділер өркениетімен қош айтысып, жаңа қоғамдық формацияның есігін ашты...

    – Мәдени процестің өз заңдылық­тары бар. Мен «Мәдени мұра» бағдарла­масының ішкі логикасын бір жүйеге келтіруді мойныма алғанымды айта­йын. ХХ ғасырдағы аса зор қасірет – ашар­шылық болды. Бұл – көшпелі өркениеттің күйреуі. Ал көшпелі өркениет осыдан екі жарым мың жыл бұрын темір дәуірінен басталды. Темірден жасалған ауыздық, үзеңгі, ер-тұрман пайда болғаннан бас­тап еуразиялық кеңістікке көшпенділер шықты. Бұл – ғылыми-техникалық төң­керіс болды деген сөз. Көшпенділер тарих сахнасына шыққан соң ел мен елдің, жер мен жердің байланысы күшейіп, үлкен күшке айналды. Бір-бірімен онша байланыспайтын Қытай мен Үндістанның қарым-қатынасы Жібек жолының кө­мегімен жүзеге асты. Миграция мен бас­қыншылықтар да болды, олар да түптің түбінде мәдениеттің дамуына үлес болып қосылды.

    – Сол кезде әлемдік діндер тарих сахнасына шықты.

    – Қытайда Конфуций мен Лаоцзы туды, Үндістанда буддизм тарала бас­тады, Заратуштра да сол кезде дүниеге келді. Грек қоғамында да біраз өзгерістер болды, мифтің орнын тарих пен философия басты. «Библиядағы» оқиғаларды шолып қарасақ, Еуропа мен оған таяу аймақтарда да үлкен қозғалыстар пайда болды. Ақырында заманында жарты әлемді билеген көшпенділер өркениеті тығырыққа тірелді...

    полную версию статьи читайте по ссылке!